Jestem kimś wyjątkowym

 Drodzy Uczniowie,

 

moją uwagę zwrócił ostatnio pewien cytat autorstwa Miltona Ericksona: I zawsze pamiętaj, że jesteś kimś wyjątkowym. Jedyne co musisz zrobić, to pozwolić innym zobaczyć, że taki jesteś. Tymczasem zdarza się, że odczuwamy strach przed byciem wyjątkowym, gdyż zbyt dużą wagę przykładamy do zdania innych ludzi. To z kolei sprawia, że będąc w towarzystwie, niepotrzebnie staramy się do niego dopasować. Wówczas rezygnujemy z naszego prawdziwego ja i przyjmujemy zachowania, które co prawda ułatwiają funkcjonowanie społeczne, ale za to skutecznie maskują naszą wrażliwość. Bywa, że nasze otoczenie wysyła wyraźne sygnały, że zbyt się w czymś wyróżniamy i z tego powodu nie jest dla nas przychylne. Niewiele osób jest w stanie zdobyć się na porzucenie środowiska, które zamiast wyzwalać kreatywność, ogranicza.

 

O wiele łatwiej jest dostosować się do świata, niż próbować go zmienić. Mimo to warto żyć w zgodzie z samym sobą. Zyskujemy wtedy szacunek do samego siebie, co wpływa na naszą samoocenę i poczucie własnej wartości.

 

Pamiętajmy, że nikt inny nie jest w stanie przeżyć życia za nas. Aby życie miało kolor i smak, sami musimy się o to zatroszczyć. Zwłaszcza w obecnej rzeczywistości warto zastanowić się nad tym, co sprawia, że jesteś wyjątkowy i niepowtarzalny. Być może pomocny okaże się psychotest dostępny na stronie:

https://www.quizme.pl/q/eris234/co_jest_w_tobie_wyjatkowego

 

Zachęcam do podzielenia się własnymi przemyśleniami na temat swojej wyjątkowości, pisząc na adres mojego szkolnego maila.

 

Można też spróbować dokończyć podane zdania:

1)     Nikt tak jak ja…

2)     Zdecydowanie od innych wyróżnia mnie…

3)     Czuję się wyjątkowy / wyjątkowa, bo…

4)     O mojej wyjątkowości przekonuje mnie…

5)     Być wyjątkowym, to znaczy…

 

Do usłyszenia,

 

Wasza Pani Pedagog

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ważne Telefony

O potrzebie nawiązywania trwałych przyjaźni